Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.06.2010 13:49 - Аман от “софиянци“
Автор: ultracs Категория: Лайфстайл   
Прочетен: 8107 Коментари: 49 Гласове:
-7


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Проблемът е следният,

 

благодарение на преселението на селяни всеки ден към София, вие не просто ни унищожавате родното място и го правите невъзможно за нормално съществуване, ами и ни принуждавате, сами да искаме да се махнем от там, само и колкото да не ставаме ваши всекидневни жертви.

 

На мен лично не ми е никак приятно, да трябва да пътувам 2 часа от Стрелбище до Младост 1 и то в ПОНЕДЕЛНИК, между 12 и 14 часа, слушайки чалгата лееща се от колата с хасковска/пловдивска/монтанска регистрация или подобна, движеща се в непосредствена близост до мойта.

Не знам за вас конкретно, но за мен, диалекти от рода на “миячене“ никак не ми се струват много подходящи за центъра на София, освен ако не носите камера под ръка и не се снимате пред ЦУМ, тогава евентуално бих ви го простила. Не мога да разбера и друго – колко години са ви нужни, докато най накрая го проговорите тоя български, без да си натрапвате селските диалекти? Толкова ли е трудно? Да не говорим, че в последно време и хич не ми се доближава до центъра, защото там си е меко казано “ад под слънцето“, карфица няма къде да метнеш, камо ли да паркираш.

 

Вие идвате в града ни, задръствате улиците, мятате си боклуците през прозореца на колата или прилежно завързани в пликче, през балкона, намирате си скъпа квартира, но въпреки всичко последа дупка на кавала, където живеете по 8 души, на смени и се захващате да бачкате някъде, като коне за малко пари.

 

Какви са изводите?

 

-замърсявате родното ни място

-пренаселвате го, отделно го пренасищате от към простотия

-вдигате цените на наемите

-смъквате нивото на заплатите, чрез евтината си работна ръка

-също така наводнявате пазара с въпросната!

 

И после седите и ми говорите, как сте благи и невинни душици и софиянците сами си били виновни. Ами аз като софиянец с добро образование да не мислите, че ще се задоволя със заплата и живот, достойни за един селянин?



Тагове:   “софиянци,


Гласувай:
8



1. pi4bull - тъпотия
27.06.2010 13:55
толкова е тъпо- коментарът е излишен .
цитирай
2. trjufelihayver - Мн.емоции ...
27.06.2010 14:01
... за нищо,по-хладнокръвно го раздавай,ако се намираш в щатите там ще полудееш от този забързан живот,без нерви ;))
цитирай
3. анонимен - И аз мьекам
27.06.2010 14:16
и смятам ,че мекият югоизточен говор,както и още по-мекият родопски изговор ,както и всечки други диалекти са все български език.Ние не ви обвиняваме ,че говорите твърдо,не ви обвиняваме,че завземате морското ни крайбрежие и родните ни планини,бъдете добри да ни търпите,както ние ви търпим по нашите места.
цитирай
4. kontra - Ужас!
27.06.2010 15:57
Тази авторка кори диалекта, а пише с грешки, цитирам: "движеща се в непосредствена близост до мойта"- не се ли пише "моята", а?
И е пропуснала да каже дали фирмата, в която работи се управлява от кореняк- софиянци, понеже струва ми се повечето работодатели в София са от други градове и икономиката на столицата расте благодарение именно на това!
Повече по темата: http://kontra.blog.bg/history/2010/02/18/koreniak-sofiianec-chist-bylgarin.495951
И така, скъпа колежке, чукни линка към моята статия, където ще видиш снимка на моя прадядо, който е от Плевен, но е съосновател на Медицинския Факултет в СУ и на твоя, който по това време може пък да е пасял говедата в Южния Парк!
цитирай
5. desozz - Eгати
27.06.2010 18:43
Ега ти тъпият сюжет.Стига с това високо образование и с тези високи заплати бе човече.Влез в час.Като не ти харесва София ела в провинцията да те видя с високото образование каква заплата ще получаваш.И колко са кореняците софиянци,че незнам.Живеем в свободна страна и можем да живеем където пожелаем.И още нещо .Ако се махнат всички провинциалисти кой аджеба ще ви работи,наема и купува.Именно потреблението развива бизнеса и икономиката и естествено Расте,но не старее.Ела в Бургас бе човеко.Да видим няма ли да пишеш същото за софииските коли задръстващи пътищата.А не искам да отварям приказка за бармани и работещи по ресторанти и хотели от къде са.Има място под слънцето за всеки.А до центъра ползваите метрото де. Нали ББ ви го направи за това да не се пречкате с колите си по центъра.
цитирай
6. анонимен - xoxo
27.06.2010 22:04
Нищо против хората от провинцията нямам, все пак не зависи човек от къде е, а какъв е. Но е факт, че София е пренаселена, защо? Другите големи градове в България свършиха ли, че освен 1,5 млн. регистрирани жители софиянци има още толкова, който по адрес не се водят там - ученици, студенти и хора от всички други възрастти идващи да работят тук, а в Петък вечер на път за вкъщи ги виждам всички тези "софиянци" да се прибират по родните си места, а не и само тогава. Всяка вечер има огромен поток от коли, които се изнасят за да си стигнат до родния град или село, което дори може да не е толкова близо до София. Когато бях ученичка в училището ми имаше 5-6 деца, който родителите им ги пращаха да учат "у Софията" или "в града", че било "по-престижно". Имаше едно момиче, което всеки ден идваше и си отиваше до Перник с влакът, сама от 7 клас до края; имаше едно от Сливница и едно от Костинброд и едно от Годеч, за другите не помня. За мен не е нормално родителите им да им набиват в главите от малки колко е "важно" да учат точно тук, училището не беше нищо специално, просто едно, в което те са били приети и бяха принуждавани да изминават целия път от вкъщи до тук и обратно всеки ден, а нашето училище е едно от стотиците, кой знае колко още такива деца е имало. Не смятам за нещо престижно, че съм родом от тук, просто си харесвам градът, но точно заради такива провинциалисти, както и една голяма част от софиянци с родители придошли от някъде си, се създава неправилното впечатление, че да си "у Софията" е голяма работа! Същите такива после се надуват и пак създават погрешно впечатление, какви са софиянци, изгубих бройката на многото пъти, в който ми е било разяснявано колко "гадни, надути" и не знам още какви били софиянци и след като човекът срещу мен разбере или си спомни, че и аз съм такава, ме гледа смутено и виновно.
цитирай
7. анонимен - xoxo
27.06.2010 22:26
Освен това, като човек, който си харесва родният град, въпреки всичките му недостатъци се обиждам, когато хора дошли от някъде другаде, дори и колегите ми от СУ, се оплакват постоянно, колко мръсно било, колко шумно, колко студено, или колко топло, колко неприятно им било в градският транспорт и ред други неща. В началото не обръщах внимание, но предполагам и на вас, ще ви е неприятно всеки ден да чувате това поне от 5 човека и ми иде да задам за пореден път въпростъ, като толкова не ви харесва, защо по дяволите идвате тук!? За да разясните на всички, колко е отвратително еди какво си тук или какво? Смешно ми става, като чуя отговор "защото е в София", или "мечта ми е от малък да уча в СУ, не че специалността я няма в Търновският университет, но тук в София е по-престижно", wtf...Смешно е пак и такива хора да се обаждат на мама да й се похвалят, че са ходили до МОЛА! или са се возили в метрото, за бога, колко ограничен трябва да си за да отдаваш такава важност на това!? Смешно ми е и когато някой изпитва нуждата да се изкара, че е от тук и едва ли не го е срам да си признае от къде е родом, от родното му място, жалко е когато някой ми се "похвали" "Аз съм от София", а после последва нещо, като "ама по принцип съм от..." Освен това, често ми се е случвало, когато съм била някъде на почивка, дали на морето или планината, след като се запозная с някой от там и ме попитат от къде съм, след получения отговор, да ме гледат с недоверие, все едно ще им отхапя главата всеки момент, а няколко пъти директно са ме нападали вербално с неща от рода на "И като си от София какво, мислиш се за много велика ли!?". Или са ми казвали неща от рода на, ама ти си свястна за софиянка, мислех, че ще си надута. Освен това, не мислите ли, че е малко тъпо да казвате "вие софиянци мислите това и това за нас "селяните", но не всички сме такива не ни слагайте под общ знаменател", а вие правите точно това като казвате "вие софиянци мислите еди как си..."
цитирай
8. анонимен - Добре, че дойде кризата та малко ...
28.06.2010 08:35
Добре, че дойде кризата та малко поизчисти от стройтелните работници, че по три рейса пропусках за работа понеже не можех да се кача, но те въпреки всичко се навираха. Провинциална пробивност! Не виждам кой ви завзема морето и планините. Отиваме за няколко дни (ако въобще отидеме) за което си плащаме. Свестните хора си останаха по родните места, те не ламтят за слава и могат да създават , тук дойдоха само интриганти, сплетници и кариеристи, да и айдуци.
цитирай
9. lubovnik - е ако не бяхме ние
28.06.2010 08:50
нямаше да има сексуално задоволена жена в София!
Добре дойдохме та да научим софиянки какво е качествен секс!
цитирай
10. анонимен - :-) Добре, че дойдохте та да има е...
28.06.2010 09:04
:-) Добре, че дойдохте та да има ефтини проститутки и меко говорещи педали.
цитирай
11. анонимен - Темата е доста изтъркана и само ще ...
28.06.2010 09:16
despinida написа:
Темата е доста изтъркана и само ще вметна моето мнение по въпроса...:
http://despinida.blog.bg/drugi/2010/01/09/da-bydesh-ili-ne.469236

Тъпо и елементарно. Иначе на снимката си с умен вид, но...
цитирай
12. cchery - Егати, тази тема още ли се джурка, бе?!?
28.06.2010 09:23
Вижте, драги кореняци и други израсляци, София е столицата на МОЯТА ДЪРЖАВА!!!! И никой няма право да има претенции върху МОЯТА столица на МОЯТА държава!!!! Ей, аман вече от .........

Аз живея в София и никога няма да чуете от моята уста, че съм софиянка. НИКОГА. Аз живея в този град. А вие се опитвате да ни вкарвате в устите какви ли не думи и претенции..... ТОВА СА СИ ВАШИТЕ ПРЕТЕНЦИИ - задоволявайте си ги по друг начин. Примерно СЕКС сутрин, следобед и преди сън!!!
цитирай
13. vidrica - Място има за всички под слънцето, но ...
28.06.2010 09:48
Място има за всички под слънцето, но все пак моят град прелива от народ, а не нечии друг.
цитирай
14. mmihaylov - хахахах
28.06.2010 09:54
Интересен спор....Никой ама никой няма да отрече, колко се мразят софиянци в цялата държава. Причината е проста: ароганстност, самочувствие, което се гради единствено на факта, че живее в най-неуредения град на балканите, леко ми е писнало като отида някъде по родните курорти да чувам.."а пък тези от провинцията"... а бе еййй ако я нямаше провинцията София щеше да е жива умряла бе, от къде си взема София парите? От наречените от Вас драги жители на София, заводи, тец-ове, АЕЦ, магистрали, курорти - от там идват Вашите пари.. И как О Боже ще кажеш на някой примерно от Варна селянин?!?! Затова, че той живее във Варна а ти в София той е селянин?!? О Боже смехове и необразованост, а бе прочетете малко история вижте, кой е града, който всъщност е най-голямото село в България, кой е града, който е създаден като са се обединили 5 села?!? Кой е този град?
цитирай
15. krassko - Както казваше старшината на ротата:
28.06.2010 09:57
"И най-умният селянин е по-прост от най-простия софиянец!"

цитирай
16. анонимен - а ти №16/09:57
28.06.2010 10:14
си по- тъп от всички, че и от старшината си!
цитирай
17. stone - Пич, ти думата РАСТЕЖ знаеш ли я?
28.06.2010 10:28
Всички държави и градове по света се мъчат (особено сега по кризата) да постигнат икономически растеж, който върви обикновено с демографския.
Ако София има 1 млн. кореняци (или поне първо поколение, щото ако е трето, са 20 хиляди) и 1 млн. имигранти, това значи двойно по-голям пазар. Тоест, фирмата където работиш, има два пъти повече клиенти заради имигрантите. Ако те си отидат, работата на фирмата ти ще намалее наполовина и теб е много вероятно да те уволнят. Ако си отидат пришълците по родните села, половината жилища в София ще станат излишни, съответно цената им ще спадне и твоето апартаментче няма да можеш да го продадеш и наполовина по-евтино.
Да не продължавам, че ме е яд на такива като теб. Аз съм си от София, но никой от село не ми пречи - стига да спазва правилата. Това, разбира се, е съвсем друга тема.
цитирай
18. artanis - Реакции
28.06.2010 11:14
1ва реакция: Ай сик**р.
2ра реакция: Ако на един столичанин му удариш една пачка пари в челото, веднага си припомня откъде е дошъл. Харабия. Ако не го направи, значи е идиот.
3та реакция: Тя е просто твърде млада :)
цитирай
19. mitternacht - :D
28.06.2010 11:28
Глей как ви тролят, вие се връзвате :D

Дарлинг, в София да не говорят на книжовен български бре ;) Дори книжовния ни език е мек :) Ама айде :)
цитирай
20. mitternacht - ...
28.06.2010 11:31
ps. "с добро образование" :)) В момента имаш средно.Товааа... не е добро образование :D:D:D:D

Troll harder! :)
цитирай
21. baimomchil - Хахах
28.06.2010 11:31
Този пост е написан поради:

1. Желание за трупане на много мнения, което е неминуемо да не натрупа, подобен род порвокативна тема

2. Огромни комплекси на автора.

Дано не е второто ;)
цитирай
22. анонимен - Ай сиктир!
28.06.2010 11:52
Аман от селяни бе!
Един човек да напише нещо хубаво и да ви каже истината в очите и веднага се домъквате да обяснявате за правото си на живот в нашия мил град. Ами съществувайте си - на село или във Варна, но като начало ни се РАЗКАРАЙТЕ ОТ ГРАДА!
цитирай
23. nkf - Темата е доста абсурдна, а нещата за ...
28.06.2010 12:01
Темата е доста абсурдна, а нещата за които се вайка авторката, издават атавистични реакции характерни за равнището на махленското мислене и поведение.Проблемите на София не се коренят в преселилите се няколкостотин хиляди души от различните крайща на България .Междувпрочем такова преселение е имало, от как София е станала столица(10-15.000 жители в началото),ами в некадърното , корумпирано и абсолютно посредствено управление на столицата.И разбира се последиците от това са налице: хаос,мръсотия,безредие и т.н. Нека си спомним,че софийска община неможе да си реши проблема с боклука по един нормален и цивилизован начин. Обаче, като се има предвид специфичния начин на мислене на шопа, стигащ до съседния баир и заключаващ се в максимата "по-дълбоко от Искаро нема...",то не е за чудене хала на София.Все пак кметовете и общинските съветници на София са си все софиянсци,че даже и с дълбоки корени.

П.С. Защо ли в 7 милионен Лондон никой не роптае срещу стотиците хиляди "селяни" от Ирландия,Шотландия,Полша,Холандия и т.н. И как меншън хауса в Лондон решава проблемите на този мегаполис и го превръща в едно много добро, и уредено място за живеене, а кмето на София с едно паркиране и с един боклук или с няколко улични кучета не може да се оправи?
цитирай
24. karambol5 - Аман ми е от "софиянци "
28.06.2010 12:02
Аман ми е от "софиянци "
цитирай
25. denijane - И защо пък "диалекти от рода на ...
28.06.2010 12:12
И защо пък "диалекти от рода на “миячене“" да не са подходящи за София? Тези хора не са ли граждани на република България? Не говоря така, но не мисля, че шопският диалект е по-хубав от останалите, даже напротив. Всички са ми еднакво дразнещи ако ги гледам/слушам по медиите. Но така или иначе нямам избор. За мен диалектите всъщност са част от богатството на България и няма нищо лошо да се говорят, стига да се говори и книжовният български, колкото да се разбираме.

А за пренаселената София, това са абсолютни глупости. Един град ако не се населва със свежа кръв замира. Искаш да живееш в град, в който всички се познават или в космополитен град, където можеш да срещнеш всякакви хора? Проблемът със задръстванията не се дължи толкова на много хора, колкото на малоумното управление на града. София винаги се планира с данни от поне 5 години назад. Което е смешно. Една столица може само да се разширява и това трябва винаги да се има предвид. Пък и остави София, магистралите ни колко платна имат? Това не са магистрали, а някакви смешки! Ма то цялата ни държава като институция е смешка...
цитирай
26. анонимен - Вие това не го мислите сериозно?!
28.06.2010 12:20
Диалектите били наред? Абе вие хора луди ли сте? След малко ще кажете, че е наред и чалгата и курвите по улиците и пошлостта....Аз се чудя, тук освен малоумни селяни някой друг пише ли коментари???
цитирай
27. gogo2208 - 27. . . ако от София бъде напусната от ...
28.06.2010 12:35
27... ако от София бъде напусната от така наречените от вас "селяни", който според мен са селяндури (разликата си я намери сам, смачканяк), то много бързо, иначе "красивият" ви град, ще бъде развенчан като столица. а на вас това ви е гордостта. и само толкова. колкото повече ви се разраства градчет, толкова по-ограничени ставате, вие "кореняците" дето църкате на умряло повече и от перничани, щото някой ги бил обиждал постоянно. баси госпожиците сте, честно... :)))
цитирай
28. armorica - Ако имаше хляб в провинцията, нямаше да има наплив на провинциалисти
28.06.2010 12:50
Сбърканата система на трудовия пазар у нас е първопричината в София да се изсипе половината провинция, и то не само от селата. Където има работа, там си търсиш хляба, то е от ясно по-ясно. Защото от двадесет години насам и в селата хлябът се докарва от градски фурни. А като няма къде да заработиш, за да си го купуваш в родното си място, хващаш пътя.
Меракът да се пишеш софиянец е съвсем отделна работа. И не е първопричината за пренаселването на столицата с провинциалисти.
Лично аз, първо поколение софиянка, познавам младо семейство от провинцията, които, след като поработиха тук, от години вече живеят и работят в родното място на единия от тях - в едно малко градче в Северна България.
Някой нещо да каже по този повод?
цитирай
29. dorichela - Само да те светна, копеле /нали така ...
28.06.2010 12:51
Само да те светна, копеле /нали така е модерно при Вас да се говори?!/, че селянин не е обида на географско понятие, а на манталитет. Като гледам твоя манталитет, си 10 пъти по-зле от тези, за които говориш. :) Приятен ден на теб и огромното ти самочувствие :)
цитирай
30. анонимен - Отворко - аз от време на време говоря ...
28.06.2010 12:59
Отворко - аз от време на време говоря меко - все пак съм кореняк Бургазлийка, но поне не казвам "НА АВТОБУСА" или "НА ДРУЖБА", когато искам да покажа къде отивам или къде съм в момента.
СТой си в Софето и не обиждай.
София не е България - осъзнайте се най - сетне
цитирай
31. bayhuy - Авторката, лапай дебелия черен и ...
28.06.2010 13:08
Авторката, лапай дебелия черен и млъквай, 'те ева в блогърката.
цитирай
32. lubima - е и какво ;). . . написа пет изречения ...
28.06.2010 13:27
е и какво ;)...написа пет изречения на кръст с единствената цел да си на първа ли?Стига бе...глупаво е!Ужасно глупаво момиче/момче си било ти)))Будиш смях с напъните си за разсъждения някакви!Задай си въпроса поради що "провинциалистите" идват в скъпоценния ви град!И защо си мислиш, че умират за него?Е да...ама не!!!!На мен ми предлагат такава оферта /служебно/....но никога не бих приела, защото сивия ви и мръсен град с нищо не ме привлича!Още по-отблъскващо ми действа "твърдия" ви говор...а самочувствие от това ...че сте софиянци...просто буди смях)))...а някога заслушвала ли си се на плажа...колко дразнещи са виковете на изнервените майки-софиянки....които странно защо си мислят, че всеки един от плажуващите трябва да се съобрази с отрочето им....всъщност....какво се занимавам с теб...толкова си глупава!
цитирай
33. gibo - моме толква си коренячка колкото баба ми от Петрич
28.06.2010 14:00
поне добра дискусия му дръпнаха по повод поста ти :))))
относно езика най -правилен е около Велико Търново, относно Софиянците изселени са по комунистическо няма ни един кореняк останал дядо казваше първо бяха бомбандировките после кумунистите, като се върнах 50 година нямаше ни един познат да видя, все партизани и все от горите та нямаше какво да правя и пак избягах. Та питай дядо си от коя гора идва, че около София няма кой знае колко. И в заключение дреме ми кой къде живее кочината е повсъвместна, само прасетата са различна порода :)))))
цитирай
34. анонимен - до всички регистрирани и коментирали
28.06.2010 15:53
Да вземете да и дръпнете всички по едно отрицателно гласуване на тази "блогърка", да се усети, че не е в ред!
цитирай
35. анонимен - Да вземете да и дръпнете всички по ...
28.06.2010 16:42
анонимен написа:
Да вземете да и дръпнете всички по едно отрицателно гласуване на тази "блогърка", да се усети, че не е в ред!


В интерес на истина ми е все едно. Ако искаш викни и цялото си семейство да ми пусне “отрицателно гласуване“. Аз седя твърдо зад мнението си.
цитирай
36. denijane - @27
28.06.2010 16:51
Да, диалектите са нещо хубаво. Те запазват разнообразието на етносите и помнят невероятно богатство от думи, които в книжовния български просто ги няма. Диалектите са си жива история и никой няма право да ги унищожава, само защото му дразнят ухото. Ми мен пък немският ме дразни, и какво, да почна да псувам немците ли? Пълна глупост.

Въпросът не е в това как точно говориш сред семейството и приятелите ти, въпросът е как говориш на работа, където би трябвало да владееш книжовния български, защото това е официалният ни език.

Пък за София...какво значение има кой е кореняк и кой не. Аз съм второ поколение и дори не обичам да живея в града (въпреки че обичам самия град). Това с кореняците е някакъв остатък от много ама много ама много отдавна! Живеем в глобален свят, всеки живее, където му харесва и никой не му търси сметка за това къде е роден. Мисля, че най-големите маниаци на тема коренящина са точно хората, които не са софиянци. Също както и "какъв софиянец си като не знаеш къде се намира Х". Ми не знам, от къде пък накъде да съм длъжна да знам всяка уличка в София. Много ме интересува...
цитирай
37. анонимен - КОМПЛЕКСАРИЯ
28.06.2010 19:04
Когато един "софиянец" осъзнае, че е пълен неудачник и от него нищо не става, виновни се оказват хората от т.нар. "провинция"!
цитирай
38. анонимен - ??
28.06.2010 21:15
1.Дефинирай - Селянин..
2.Дефинирай - Гражданин..
3.Дефинирай - Столичанин..
Просто ей така.
Темата наистина е прекалено банална вече и едва ли има какво ново да се каже по нея.По въпроса за диалектите...еми смешно е .Всеки народ/език си има своите диалекти.Никъде не съм чул досега да се казва, че диалекта, който е в столицата е правилния/чист език, а всички останали са селски.
За мен София е град от България.Както Варна е град...както Плевен,Русе и т.н.
По света има 5 млр., че и повече селяни по тази логика.По темата има много коментиране, но истинския проблем не е , че Гошо/Петъ/Иван и т.н. е дошъл в София..Проблема е съвсем друг.
цитирай
39. анонимен - Гражданка
01.07.2010 16:21
Момичето което е написало това е доста глупаво и оганичено без реални възможности в живота си, поради това си търси виновник, за съжаление не където трябва.
Та миличка,
ти с „ хубавото образование” :D ( предизвикваш ми смях :D ).
Вземи се образовай наистина преди да започнеш да изразяваш мнения, ааа и прочети малко история Българска и Световна. В столиците по целия свят нещата стоят по същия начин както при нас, с тази разлика, че в България управлението е скапано, а от там и цялата държава и голяма част от хората, като теб.
цитирай
40. анонимен - Не мога да разбера какво е това де...
02.07.2010 20:15
Не мога да разбера какво е това делена на софиянци и провинциалисти. Твърде глупава и ограничена статия. Един чувал "чалга" от колата, друг се обиждал, че наричали София - мръсна и отвратителна. Всеки човек може и има право да избира къде, как и какво да работи. И това дали слуша чалга, мърси и взима по-малка заплата от така наречените софиянци е въпрос на възпитание. Защото и "софиянци" слушат чалга нали? А и нека не забравяме историята на София и да запитаме "софиянци" техните родители "софианци" ли са? Хора не се занимавайте с комплексарски истории. Лято е, наслаждавайте се и се забавлявайте. Има много други неща над които има смисъл да разсъждаваме - безработицата, кражбите, убийствата, генно модифицирани храни и т.н. От статията разбирам единствено, че авторката избива комплеки. Сигурно има защо...
цитирай
41. анонимен - БРАВО НА АВТОРКАТА
29.09.2010 11:38
Много точно изказване, макар и доста смекчено. София се презастрои с кооперации след 2000г., каква част от новите жилища са закупени от провинциалисти, всеки може да се сети сам / има-няма 90 %/.Резултата - има 1 милион новодошли, към 6000 нови сгради и почти никакви паркове и зелени площи! Един милион пришълци за 10 години! Провансалите са напористи като глисти - за тях няма съвест и елементарна етика, да не говорим за мярка! Подбиват заплатите, от което сме прецакани НИЕ, Софиянци, опитват се да превземат града с ДЕСАНТ! Интересно, ако 1 милион Софиянци се изтропаме във Варна, сельовците там как ще реагират? Провансалите са като скакалци - край нямат! И все са гладни - продават си нивите на село и айде у градо! Искам София зелена, спокойна и чиста както преди 2001 година!
цитирай
42. анонимен - БРАВО НА АВТОРКАТА
29.09.2010 11:39
Много точно изказване, макар и доста смекчено. София се презастрои с кооперации след 2000г., каква част от новите жилища са закупени от провинциалисти, всеки може да се сети сам / има-няма 90 %/.Резултата - има 1 милион новодошли, към 6000 нови сгради и почти никакви паркове и зелени площи! Един милион пришълци за 10 години! Провансалите са напористи като глисти - за тях няма съвест и елементарна етика, да не говорим за мярка! Подбиват заплатите, от което сме прецакани НИЕ, Софиянци, опитват се да превземат града с ДЕСАНТ! Интересно, ако 1 милион Софиянци се изтропаме във Варна, сельовците там как ще реагират? Провансалите са като скакалци - край нямат! И все са гладни - продават си нивите на село и айде у градо! Искам София зелена, спокойна и чиста както преди 2001 година!
цитирай
43. анонимен - тъпотия
22.12.2010 18:06
Аз съм софиянец - гордо заяви авторът на статията, осъзнавайки,че няма с какво друго да изпъкне и превъзнасяйки се от гордост,че е роден в така жадувания от всеки българин град София.Но не софиянец не е просто жител, това е друга порода хора, това е еволюцията на "гражданина",който гордо се е ширил в трамвая и маршрутката,по булевардите....Сега София не е същата... пълна е със селяни.Те разбира се имат много други качества, с които са заели мястото на "Софиянеца",който не можейки и нямайки нищо друго гордо заявява пред всички "аз съм софиянец" очаквайки хората да ахнат във възхита,все едно е роден и израсъл във Манхатън.И ако автора само да можеше да осъзнае колко е смешно отстрани това,че се мисли за "повече" от другите само и единствено поради факта на месторождението (знам и за цигани родом от София) може би щеше наистина да е уместно да се води някаква дискусия.
цитирай
44. анонимен - повечето нахални, мързеливи и некадърни, свестните провинциалисти се броят на пръсти :(
06.01.2011 12:18
анонимен написа:
Много точно изказване, макар и доста смекчено. София се презастрои с кооперации след 2000г., каква част от новите жилища са закупени от провинциалисти, всеки може да се сети сам / има-няма 90 %/.Резултата - има 1 милион новодошли, към 6000 нови сгради и почти никакви паркове и зелени площи! Един милион пришълци за 10 години! Провансалите са напористи като глисти - за тях няма съвест и елементарна етика, да не говорим за мярка! Подбиват заплатите, от което сме прецакани НИЕ, Софиянци, опитват се да превземат града с ДЕСАНТ! Интересно, ако 1 милион Софиянци се изтропаме във Варна, сельовците там как ще реагират? Провансалите са като скакалци - край нямат! И все са гладни - продават си нивите на село и айде у градо! Искам София зелена, спокойна и чиста както преди 2001 година!


Във Варна не са сельовци, но съм абсолютно съгласен. там имат същия проблем като в София.
Но да се върнем на София. Да рзгледаме например работещите от Перник - като падне сняг - не ги търси да пристигнат на работа на време, но на време си тръгват. Останалите новодошли много бързо свикват да не правят нищо и точно на часа да напускат работното място :( Но да правят мръсотии и да спорят го умеят по рождение. Да не говорим за катастрофите, резултат на "ах колко съм велик" или "тоя ли ще ме минава". Даване на път и колегиалност ... какво е това? - само кореняците го знаят... Да не почваме темата за мръсотията - като сте дошли тук се регистрирайте и си плащайте данъците, а не само да се перчите и да си меткате боклуците през прозореца ...
цитирай
45. анонимен - Прованса срещу...Прованса
10.02.2011 15:08
Малко ми е странно,като прочетох повечето коментари.Разбирам недоволството на софианци,разбирам и защо т.нар. провинциалисти са недоволни.Проблема на София е,че градоустройственият й план е направен за 900 000 жители, проблема на страната е,че бизнеса е съсредоточен в София,проблема на столицата е,че липсват европейци, няма гражданско общество.Колкото селяни пришълци има тук,толкова и такива са си по рождение от "градо". Нима си мислите,че като сте родени в София това автоматично ви прави граждани или че говорите правилно,или че сте по-работни,или по-добре заплатени,наистина ли вярвате,че само "селяните" си хвърлят боклука през терасата,хайде стига глупости. Ако искате да вините някого за по-ниските си заплати в сравнение с 2000 година,винете икономиката и бизнеса и трудовото право,а не дали някой от някъде е дошъл. И в добавка, няма такова нещо като градът и провинцията. Вие хора, знаете ли въобще, какво е провинция, можете ли да я дефинирате. Провинцията са онези малки села, с нивички край тях, близо до някой язовир, или някое малко градче, наистина много малко, с население под 20 000 хиляди, имайки предвид че средното население на големите градове в България е около 100 000. И тъй, докато в България не се намножат поне още два града с по 1 000 000 жители, не е много удачно да наричате варничани, пловдичани, бургазлии или сливналии привинциалисти. Особено след като вашите родители не са дошли от по-различно място, нито пък шефа ви, или учителката на детето ви. Уважението преди всичко прави човека гражданин, шопският не е по-малко престижен от мекането. Има селяни от село, които са много по-културни и образовани от някои софианци. Искате чиста Софиа, организирана инфраструктура и прочие, ами спрете да плюете и се замислете, няма гражданско общество, всички са пасивни и знаят само да повтарят..."на ти си ми куклите, дай си ми парцалките"
И да не сам от София, но живея тук, имам живот тук и обичам града, както обичам и родният си.Това по-малко човек ли ме прави!
цитирай
46. анонимен - О боже!
22.07.2011 09:33
Пак високоинтелигентен и образован "столичанин" се дразнел от незнам какво си.Ами не живея в софия , не го харесвам този град и ако не ме притисне нещо силно икономическо не бих отишъл там , НО , 99 % от отишлите са там поради точно тези причини.Много от работещите предприятия се затвориха именно от софия.Еееее , сега така ще е.Цяла България в софия , да се срине дано и да преместят столицата ни някъде другаде , че аман от шопи и шопски диалекти.Те ми говорели правилно.О , боже ......
цитирай
47. анонимен - cell phone service backlinks service
26.09.2011 08:10
google seo internet seo <a href=http://xrumerservice.org>search engine ranking tool</a> backlink services
цитирай
48. анонимен - Get up to 100000 forum backlinks with our xrumer blast & massive traffic
28.01.2012 23:38
Most powerful&cost effective SEO and website traffic service in world get up to 100’000 forum backlinks now! Get large web traffic using amazing backlink blast today. We can post your custom post up to 100’000 forums around the web, get thousands of backlinks and great targeted web traffic in shortest time. Most affordable and most powerful service for web traffic and backlinks in the world!!!! Your post will be published up to 100000 forums worldwide your website or blog will get instant traffic and massive increase in seo rankings just after few days or weeks so your site will get targeted long term traffic from search engines. Order now: <a href=http://xrumerservice.org>backlink service</a>
цитирай
49. анонимен - maverickmoneymaking you can easily rake in $11, 917 per month
06.02.2012 08:32
Hi, This just came across my desk and I had to pass it on to you ASAP…
Internet multi-millionaire Mack Michaels has a few new positions available right now…
If accepted you can easily rake in $11, 917 per month starting from scratch.
==> http://www.maverickmoneymaking.info/maverick.html
Once you’re accepted just follow the training Mack gives you. It’s really quite simple…
Learn how Mack went from not being able to afford Christmas gifts to a millionaire lifestyle and how you can too!
BUT…
Due to the extremely high level of Hands-On time Mack spends with every new member he has to limit the number of positions that are open.
Right now there are only 2 available in your area. If you’re interested you should move quickly.
==> http://www.maverickmoneymaking.info/maverick.html
Your Friend, – Mike
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: ultracs
Категория: Лични дневници
Прочетен: 34490
Постинги: 12
Коментари: 65
Гласове: 40
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930